HILS PÅ JULIE

christinelystrup@gmail.comBergen utetrening1 Comment

For ett år siden fikk jeg en telefon fra Julie.
Hun trengte hjelp til å klare fysiske opptaksprøver for å komme inn på udanningen hun ønsket seg.

Hun hadde god kontroll på alle styrketestene, men hadde ikke løpt på en stund og lurte på om jeg kunne hjelpe henne med å klare løpetesten. Den innebar at hun måtte løpe 3000 meter på under 15.45 min. På det tidspunktet løp hun på rett over 20 min og det var bare 2 måneder til testen måtte være i boks. Flere rundt henne mente det begynte å bli knapt med tid til å klare å løpe 5 min fortere på en så kort distanse, og hun lurte på om målene sine var realistiske. Selv tenkte jeg det skulle holde hardt, men jeg vet av erfaring at det umulige er fint mulig om man bare jobber hardt mot målene man har satt seg. Jo visst ville det være mulig å nå opptakskravene for Julie så lenge hun var villig til å legge ned et godt stykke arbeid.

Bildet er fra 2018; ett år etter samarbeidet vårt.

På første trening møtte jeg en Julie som viste at det betydde veldig mye for henne å komme i gang med utdanningen sin. Dessuten var hun en veldig målbevisst og hardtarbeidende jente og hun gjorde akkurat som hun fikk beskjed om på trening. Vi møttes for å trene en gang i uken, hun løp tøffe intervaller og ga seg ikke selv om det var tungt. I tillegg fulgte hun treningsplanen jeg hadde laget til henne til punkt og prikke. Hun jobbet hardt og prioriterte både trening, et bra kosthold og hvile samtidig som hun hadde flere eksamener hun skulle prestere på. Jeg var skikkelig imponert over innsatsen, og allerede etter første møte med henne var jeg ikke i tvil om at hun ville klare å nå målenen sine.

Julie hadde mulighet til å ta løpetesten flere ganger frem mot mai måned.

Første gang hun tok testen; ca 4-5 uker etter vi begynte treningen perset hun på løpetesten til 17.21 min. Og etter bare 3 uker til bestemte hun seg for å løpe testen igjen. Vi regnet ut hva hun måtte holde i fart for å komme i mål på 15.45. Hun hadde på seg pulsklokke med fartsmåler og fulgte nøye med hele veien. Hun fortsatte å løpe selv om det ble tøft og hun kom i mål på 15.44! Jubel i taket. Julie kom inn på skolen og fikk begynne på utdanningen.

I tillegg til intervalltrening en gang i uken sammen med meg og at hun trente etter treningsplanen hun hadde fått av meg ville hun prioritere et bra kosthold, og hun hadde mål om å gå ned minst 10 kg i vekt. Jeg lagde kostplan til henne som hun fulgte i tiden vi trente sammen, og på 6 måneder gikk hun ned hele 20 kg og hun har hold seg på trivselsvekta si siden.

Jeg er SÅ stolt over at jeg har fått følge Julie på veien. Og så er hun et fantastisk bra eksempel på at alt er mulig så lenge man jobber hardt, gjør smarte valg og ikke gir seg.

Tusen takk for samarbeidet og masse lykke til videre, Julie <3

 

One Comment on “HILS PÅ JULIE”

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *